Klasa medialno-informatyczna w Gimnazjum nr 5 we Wrocławiu powstała jako wyraz potrzeby dostosowania nauczanych treści i umiejętności do realiów dynamicznie zmieniającego się rynku pracyrzeczywistości XXI wieku. Mamy nadzieję, że uczniowie odnajdą w niej możliwość rozbudzenia, bądź rozwijania swoich pasji związanych z szeroko pojętą kreatywnością, której będą mogli dać ujście, realizując nawet najbardziej szalone projekty.

Poza tym, mamy przede wszystkim nadzieję, że będziecie się dobrze bawić!

Jak?

Dodatkowe treści realizowane będą podczas dodatkowej godziny w tygodniu, co w trzyletnim cyklu daje 120 godzin. Czas ten podzielony zostanie między 6 głównych dziedzin związanych z mediami:

  • programowanie,
  • edytorstwo,
  • tworzenie i edycję grafiki,
  • tworzenie i administrowanie strony internetowej,
  • tworzenie i edycja muzyki i filmu,
  • tworzenie i obróbka 3D i 2D.

Na każdy z działów poświęcone zostanie w ciągu roku 6 godzin lekcyjnych, co daje 36 godzin dydaktycznych. Pozostałe 4 godziny przeznaczone zostaną na realizację i prezentację własnego projektu.

Klasa ma również możliwość z korzystania z bezpłatnych zajęć ramach programu „Język maszyn”, gdzie uczniowie wprowadzani są w zagadnienia programowania – najbardziej pożądanej umiejętności na współczesnym rynku pracy. Szczegóły nt. programu znaleźć można tutaj:  Język maszyn.

Ponadto Gimnazjum nr 5 współpracuje z wrocławskim oddziałem Planety Robotów, którego przedstawiciele gościli już u nas trzykrotnie, prezentując programowalne roboty z klocków LEGO i możliwości ich wykorzystania. Prezentacje sprawiły uczniom wiele radości i rozbudziły ciekawość sztuką programowania.

Baza

Szkoła dysponuje dwiema pracowniami komputerowymi oraz zapleczem w postaci Szkolnego Centrum Informacji. Każda ze szkolnych sal wyposażona jest w nowoczesny wielocalowy telewizor, bądź projektor. Do dyspozycji uczniów pozostaje bogata biblioteczka pozycji z zakresu mediów oraz projektowania, a także oprogramowanie do tworzenia grafiki 2D i 3D, muzyki, a także filmów. Program zakłada również użycie sprzętu do tworzenia obiektów 3D.